Pages

Tuesday 1 March 2016

The Collage of Happines !

Assalamualaikum w.b.t


I simply call this as a collage of happiness :)

Hari ni terasa nak mengimbau kenangan-kenangan silam. Tiba-tiba rasa nak buat collage. Maka tersingkaplah kembali memori-memori usang. Cewahhh.


Setiap satu gambar tu mengembalikan balik semua memori yang terselindung di belakangnya. Memori yang bila aku kenang kembali membuatkan aku rasa bagaikan remuk redam hati aku ialah bila aku terjumpa kembali gambar-gambar sewaktu aku kurus ! Huwaaaaaa ! 



Kadang kita rasa perjalanan kita tak semudah orang lain. Tapi, mana kita tau perjalanan orang lain tu mudah. Kita je yang buat anggapan sendiri. Dan, takkanlah orang lain nak jaja cerita buruk dia kan. Itu pun antara sebab kenapa kita asyik nampak 'cantik' jalan orang je berbanding kita sendiri.


Pokok pangkal ceritanya, marilah kita bersyukur. Rezeki bukan sekadar duit berkepuk dalam bank, bawah bantal, bawah karpet. Rezeki boleh datang dalam pelbagai bentuk. Badan sihat. Keluarga bahagia. Umur panjang. Anak-anak sihat. Selalu dapat spent time dengan family. Hati gembira. Atau, dapat isteri comey gemilang terbilang macam kakton ni ha. Lol !

Tak tau kenapa mood harini mood ustazah datang. Haha. Jadi itu sajalah tazkirah dari kaktong untuk hangpa. Hahaha.



MOMMY.WIFE.DENTIST @}--,---

0 comments:

Post a Comment